Інклюзивна освіта

 ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ


1. Уникати змагань та будь-яких типів робіт, що вимагають швидкість.

2. Не порівнювати дитину з оточуючими.

3. Частіше використовувати тілесний контакт, вправи на м'язову релаксацію.

4. Підвищувати самооцінку дитини. Частіше хвалити дитину так, щоб воназнала за що. Хвалити навіть за незначні досягнення.

5. Частіше звертатися до дитини по імені.

6. Бути впевненими в собі. Батьки - взірець поведінки.

7. Мовлення батьків повинно бути чітке та зрозуміле.

8. Разом з батьками необхідно повторювати вправи для постановки певногозвука.

9. Не висувати підвищених вимог до дитини.

10. Виправляти дітей, якщо вони роблять помилки у самостійному мовленні.

11. Бути послідовними у вихованні дитини.

12. Обов'язкове виконання домашніх завдань з постановки звуків.

13. Намагатися робити якомога менше зауважень.

14. Не принижувати дитину, караючи її.

15. Забороняються ігри, що збуджують нервову систему.

16. Багато гуляти на свіжому повітрі.

17. Не гратись на комп'ютері, який виключає потребу у спілкуванні.

18. Займатися спокійними видами спорту - шашки, шахи, плавання.

19. Обов'язкове відвідання батьківських зборів, на яких розробляється тазатверджується індивідуальна програма розвитку та індивідуальний навчальнийплан. Інклюзивна освіта  передбачає відкритість і доступність не тільки для дітей, а й для дорослих. Батьки - важлива ланка в процесі реалізації інклюзивної освіти. Робота з батьками спрямована на підвищення їх психолого-педагогічної культури, формування потреби в отриманні психолого-педагогічних знань та їх практичне застосування, бажання використовувати їх у роботі з дитиною, зниження переживань.

Поради батькам дітей, які навчаються в інклюзивному класі:
1. Запровадження в сім'ї системи «дитиноцентричності»; максимальне врахування потреб дитини. Сприяння всесторонньому розвитку дитини.

2. Налагодження тісної взаємодії психолог-педагог-асистент виховаеля-батьки-дитина.

3. Поглиблена співпраця батьки-психолог для врахування та адаптації і корекції психологічного стану дитини.

4. Визначення та розвиток пріоритетних вподобань дитини, таких як спорт, образотворче мистецтво і т.д.

5. Виконання батьками настанов та порад психолога та педагога.

6. Постійний контроль психологічного і фізичного стану дитини.

7. Батьківський нагляд та допомога дитині у виконанні домашнього завдання.

8 ПРИНЦИПІВ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

- Цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень.

- Кожній людині властиво відчувати і думати.

- Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою.

- Всі люди потребують одне одного.

- Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємин.

- Всі люди потребують підтримки та дружби ровесників.

- Для тих, хто навчається досягнення прогресу швидше може бути в тому, що вони можуть робити, ніж в тому, що не можуть.

- Різноманітність посилює всі сторони життя людини.

Пазли та їх користь для дитячого розвитку

Збирання пазлів - одне з улюблених занять для дітей та дорослих при проведенні вільного часу. Це весела розвиваюча гра, суть якої полягає у тому, щоб з декількох десятків, сотень та навіть тисяч маленьких фрагментів, на які розділена картинка, відтворити її первісний вигляд. За допомогою цієї гри дитина розвиває у собі декілька корисних функцій, значимість яких важко переоцінити для її всебічного гармонійного розвитку. Розглянемо лише деякі з них, щоб однозначно дати відповідь на запитання, яке виникає у багатьох батьків щодо користі пазлів та доцільності їх придбання для своїх малюків.

  • Пазли, зазвичай, складаються з великої кількості маленьких деталей, що сприяє розвитку дрібної моторики та координації рухів дитини, а це в свою чергу є чудовою підготовкою рук малюка до освоєння пензлика, олівця та ручки.
  • Розвиток моторики, в свою чергу, позитивно позначається на роботі головного мозку малюка, що сприяє розвитку логічного, просторового та стратегічного мислення, уяви, уваги, фантазії тощо.
  • Утримання у своїй голові зображення картинки протягом всієї роботи є чудовим процесом тренування дитячої пам'яті.
  • Пазли також сприяють розвитку в малюка посидючості, цілеспрямованості та наполегливості, яких, іноді, сильно не вистачає сучасним дітям. Адже, зазвичай, спочатку необхідно розпочинати з малого, і для того, щоб зібрати повну картинку може знадобитися не одна година.
  • Окрім цього, процес збирання пазлів дає можливість малюкові навчитися приймати самостійні рішення, не чекаючи підказки або допомоги дорослої особи. Пазли допомагають повірити дитині у свої власні сили і вміння та навчити малюка бути відповідальним за результат своєї праці, що дуже знадобиться у його подальшому житті.

Як тільки малюк навчиться складати пазли самостійно, можна одразу ж починати купувати головоломки з більшою кількістю елементів. Але пам'ятайте, що рівень їхньої складності необхідно підвищувати поступово, адже, наприклад, скласти картинку із 100 елементів дитині 3-х років буде досить непросто, хоча тут все залежить від індивідуального розвитку дитини.

Турботливим батькам слід пам'ятати, що спільне проведення часу під час укладання пазлів допомагає розвитку взаєморозуміння та взаємоповаги між батьками та дітьми. Дитина іноді потребуватиме допомоги від мами або тата, особливо тоді, коли пазли будуть ставати чимраз складнішими. Проте, ця допомога повинна бути помірною, оскільки самостійність та свобода дій дозволить дитині в майбутньому стати рішучою та успішною.

11 ВАЖЛИВИХ НАВИЧОК, ЯКІ ДІТИ ОТРИМУЮТЬ ПРАЦЮЮЧИ З КОНСТРУКТОРОМ

1. Розвиток дрібної моторики.

Деталі конструктора - чудовий елемент, маніпулюючи яким дитина тренує пальці, руки, застосовує багато м'язів тіла. Розвиток дрібної моторики не лише готує руку до письма, але й напряму впливає на розвиток мови та інтелекту дитини

2. Розвиток фантазії.

Робота з конструктором наповнює час дитини пригодами, героями та ворогами, тваринами та навіть членами сім'ї. Творчість у конструюванні стає формою розповіді та драматичної театралізованої гри

3. Розвиток цілеспрямованості.

Конструювання дозволяє втілювати фантазії та задуми тут та зараз! Це не лише розвиває впевненність у собі та своїх можливостях, але й дозволяє розвивати цілеспрямованість, ставлячи перед собою складніші цілі та досягаючи їх.

4. Наполегливість.

Час від часу, коли щось не виходить або руйнується це засмучує. Але діти, що регулярно працюють з конструктором не знають поразки. Вони вчаться відновлювати та покращувати свою роботу. Все можливо!

"Добре, спробуємо спочатку!"

5. Вирішення головоломок.

Не важливо, збирає дитина конструктор за інструкцією, чи використовує власну фантазію, в цей час вона вирішує головоломку, збираючи будівлю, літак або ферму, вона отримує досвід в будуванні порядку з хаосу та отриманні єдиного цілого з розрізнених частин

6. Навички наукового мислення.

Один з перших уроків, з яким стикається дитина складаючи конструктор - причинно - наслідкові зв'язки. Основою науки є ідея та її доведення. Дитина висуває гіпотезу та доводить її через конструктор. Чи може велика вежа триматися на найменшій цеглині? якими деталями краще з'єднати літак та крило? чи зможе фігурка втриматися на жердині? А на більшій деталі?

7. Розуміння технологій. ­

Складаючи конструктор дитина розуміє як процюють механізми та з чого вони складаються. Шестерні, рухливі деталі - все це дозволяє складати прості механізми та зрозуміти їх природу

8. Розвиток творчості.

Кожне збирання конструктора є формою мистецтва. Бо воно обмежується лише дитячою уявою! Діти стають творцями з сотнями крихітних витворів мистецтва. Вони можуть використовувати колеса, фігури, різноманітні деталі, щоб втілити свої ідеї. Це може бути корисним, цікавим або навіть терапевтичним.

9. Розвиток математичного мислення.

З конструктором стають наочно зрозумілі такі поняття як кількість, співвідношення, частина та ціле, елемент та багато інших. Збираючи деталі конструктора, дитина не лише будує щось нове, але й формує свій мозок.

10. Вміння працювати у команді.

Збираючи складну систему разом, діти набувають найважливіших соціальних навичок:

- вміння доносити свою думку та вислуховувати інших

- домовлятися та виконувати домовленості

- працювати для досягнення спільної мети

- виконувати різні командні ролі

- відповідати за свою частину роботи

та багато іншого

11. Розвиток просторового інтелекту.

Збираючи деталі конструктора за власним задумом, дитина починає мислити як архітектор чи дизайнер, підбираючи елементи та розташовуючи їх у заданому просторі ігрової площі

Трішки про аутизм...

У якому віці дитини батьки можуть розпізнати прояви аутизму? Частіше в 2,5-3 роки вже можна виявити у дитини прояви аутистичного спектра, хоча перші ознаки проявляються вже до 1 року. Для діагностики аутизму фахівці використовують критерії 2-х міжнародних класифікацій: МКБ-10 і DSM-5.

Науковці виокремлюють більше 60 різноманітних проявів аутистичного спектра. Основні три критерії ( «тріада» порушень), які можна виділити це:- порушення соціальної адаптації;- порушення в комунікативній сфері;- стереотипність поведінки. 

https://test.autism.help/ - онлайн-версія опитувальника M-CHAT-R, який дозволяє визначити ризик аутизму у дитини у віці 16-30 місяців. Він складається з 20 питань для батьків.

Василівський ЗДО "Дзвіночок"
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати